Gelir İdaresi Başkanlığı’nın 30.10.2018’de yayınlamış olduğu tebliğ ile Elektronik Arşiv Klavuzunu güncellemiştir.
Yeni klavuz ile en geç takip eden ayın 15. Günü sonuna kadar gönderilmesi gereken e-Arşiv Raporlarının 1/1/2019 tarihinden itibaren günlük olarak en geç izleyen günün sonuna kadar raporlanması zorunluluğu getirilmiştir.
Bu kapsamda 1 Ocak 2019’da devreye alınacak olan yeni e-Arşiv rapor gönderim süreci detayları aşağıdaki gibidir:
1/1/2019 itibariyle e-arşiv rapor gönderimleri, aynı günün gecesinde otomatik olarak gönderilecektir. Gün içinde sistemimize düşen tüm e-Arşiv faturalar gece 00:00’dan sonra rapor haline getirelerek Gelir İdaresi Başkanlığının sistemine iletilecektir. Hata alan raporlar veya faturalar ertesi sabah müşterilerimize mail ile bildirilecek, düzeltilmesi için o günün akşamına kadar vakitleri olacaktır.
Şu anki durumda e-Arşiv otomatik gönderim parametresinin açık olup olmadığı farketmeksizin, 1 Ocak 2019 itibariyle aynı gün otomatik gönderim seçeneği aktif olacaktır.
Bir önceki güne veya 7 güne kadar geçmiş bir tarihe fatura kesme ihtiyacı olursa, e-Arşiv raporu Gelir İdaresi Başkanlığına gönderilmiş olduğu için, fatura kesildikten sonra o güne ait yeni bir rapor oluşturulacaktır. Oluşturulan bu ek rapor, otomatik gönderim için gece 00:00 ‘i beklemeden, gün içinde otomatik gönderilecektir. Başka bir ifadeyle raporlama, faturanın elektronik ortamda oluşturulduğu tarih için otomatik yapılacaktır. Örneğin;
Fatura Tarihi: 30.01.2019
e-Arşiv Fatura Oluşturma Tarihi (Düzenleme Tarihi) : 06.02.2019
Bulunduğu e-arşiv Raporu Tarihi : 30.01.2019 (Ek Rapor Oluşacaktır)
Otomatik Gönderim Tarihi: 06.02.2019 (Raporun Oluştuğu An – Gün İçinde)
İptal faturaları, iptal faturasının kesildiği tarih üzerinden raporlanacaktır. Örneğin;
Fatura Tarihi: 10.03.2019
İptal Faturası Tarihi: 22.03.2019
İptal Faturasının Bulunduğu e-arşiv Raporu Tarihi : 22.03.2019
İptal Faturasının Otomatik Gönderim Tarihi: 23.03.2019 (22.03.2019’u 23.03.2019’a bağlayan gece)
2018 Aralık ayında kesilen e-Arşiv fatura günlük raporlarının da, 15 Ocak 2019 yerine en geç 2 Ocak 2019 günü sonuna kadar gönderilmesi gerekmektedir. Aralık ayının e-Arşiv raporları da, daha önce gönderilmemesi durumunda, 1 Ocak 2019 gecesi otomatik olarak Gelir İdaresi Başkanlığına gönderilecektir.
Aynı şekilde, geçmişe yönelik, sistemlerimizde rapor durumunda bekleyen fakat henüz gönderilmeyen tüm e-Arşiv raporları da 1 Ocak 2019’da otomatik olarak Gelir İdaresi Başkanlığına gönderilecektir.
Ek olarak, günlük gönderilen e-arşiv bilgilendirme mailleri içeriği de aşağıdaki gibi olacaktır. Bu 3 koşuldan biri gerçekleşirse, ertesi sabah müşterilerimizin mail adresine uyarı maili gönderilecektir.
GIB’e gönderilemeyen raporlarınız varsa
Hatalı durumda olan raporlarınız varsa
Hatalı durumda olan e-arşiv faturalarınız varsa
Son olarak, yukardaki süreç mevcut müşterilerimiz için 01.01.2019’da başlayacak olup, 18.12.2018 tarihinden itibaren yeni e-Arşiv hizmeti alan müşterilerimizde ise aynı gün otomatik gönderim başlayacak, 1 Ocak 2019 beklenmeyecektir. Lütfen müşterilerinizi uyarmayı unutmayınız.
Sorularınız için info@promega.com.tr ‘e mail atabilir veya 0232 348 72 50 ’yi arayarak bize ulaşabilirsiniz.
2001 yılında İZMİR’de kurulmuş olup ticari işletmelere kurumsal hizmetler sunan, kaliteli ve profesyonel hizmet vermeyi amaç edinmiş müşteri odaklı çalışan bir firmadır.
Web sitemizde yer alan herhangi bir konu hakkında detaylı bilgi almak isterseniz iletişim numaralarımızdan veya whatsapp destek hattımızdan bize ulaşabilirsiniz.